Крос-процес компанії

Розробка і фіксація основного бізнес-процесу компанії, який формує додану вартість.

  • Для систематизації функціональних ділянок співробітників, розподілу відповідальності і побудови якісної і чіткої взаємодії проводимо формування основного процесу компанії (планування - управління продуктом - управління продажами - продажу)
  • Використовується як для формування функціоналу підрозділів, так і для функціоналу окремих співробітників.
  • Крос процес - швидкий, наочний, ефективний і, головне, набагато більш доступний спосіб структурування і управління основними функціями компанії в порівнянні з формуванням пачки положень і докладних посадових інструкцій

ОПИС ПРОДУКТУ

Крос-процес компанії - це основний бізнес-процес, який формує додану вартість. Це те, що формує продукт, за який зовнішній ринок платить гроші. В арсеналі великих компаній і компаній «середній плюс», де працює близько 100 чоловік і більше вже повинні бути такі документи як «посадові інструкції» і «положення підрозділів». Це трудомісткі і великі документи, досить дорогі. Тому для невеликих компаній є більш легке рішення - фіксація крос-процесу. У ньому описано все, від звернення клієнта, до завершення угоди. У вигляді блок-схеми (алгоритму) фіксується послідовність дій, їх залежність одна від одної, документи які підтверджують факт виконання етапу (акт, накладна, відмітка в CRM-системі, повідомлення про готовність в загальному чаті і т.п.), люди відповідальні за це виконання, їх рівень і функціональність.

ПЛАН РОБОТИ

  Робота над крос-процесом формує якесь стандартне проходження угоди / проекту. Проходить вона з участю людей, безпосередньо зайнятих в процесі. Коли весь процес зафіксований на папері, у вигляді електронного документу і т.п. знімається велика частина конфліктних моментів. На схемі послідовних дій завжди видно де стався збій і хто за нього відповідальний. Візуальна схема легка, зрозуміла і зручна в роботі. Залежно від специфіки бізнесу, в крос-процес можна включати блоки з інших процесів. Наприклад,  час підписання угоди не може наступити, поки не пройдений блок узгодження відділів. Так само в крос-процес можуть бути внесені частини з керуючих процесів. Наприклад, десь є «точка прийняття рішення». Рішення приймає керівник. І поки він цього не зробить, основний процес (генерація грошей) призупинено. При цьому підтримуючі процеси йдуть і «проїдають» гроші компанії. Якщо внести цей момент в крос-процес, то стає наочно видно значимість, наприклад, швидкості і своєчасності прийняття рішень і ціна зволікань. Важливо зафіксувати весь цей процес. Але не менш важливо, щоб всі його учасники погодилися з ним, взяли ці правила і слідували їм. Керівник підтримує всю цю схему (а це і є одна з його основних функцій), сам дотримується всього прописаного в процесі, є у ролі «рефері» в конфліктах і вирішує їх за допомогою схеми крос-процесу. Керівник повинен щодня вести роботу по роз'ясненню / повторенню принципів роботи даної схеми. Знову і знову акцентувати увагу на критичних точках крос-процесу, поки у співробітників робота по схемі не буде відбуватися на рівні звички. Такий процес зазвичай займає 4-6 місяців, але пройти його необхідно. І роль керівника тут визначальна.

РЕЗУЛЬТАТ

Схема крос-процесу може бути відмінним фундаментом для автоматизації та впровадження CRM-системи. Звичайно бувають процеси, які майже неможливо налаштувати без автоматизації, але впроваджувати автоматизацію без алгоритму роботи (крос-процесу) системи абсолютно безглуздо. Адже якщо у нас відбувається хаотична робота, то автоматизувавши її ми отримаємо хаос в промислових масштабах.