Економічна модель
Створення калькулятора розрахунку управлінського рішення керівника.
- На підставі висновків і цілей, виявлених в процесі побудови бізнес моделі, формується економічна модель.
Економічна модель - це набір пов'язаних таблиць, які дозволяють оцінити фінансовий результат проекту в міжнародному стандарті фінобліку - трибюджетному: - баланс
- бюджет руху грошових коштів - БРГК
- бюджет доходів і витрат - БДВ
- Фінансові результати розраховуються в залежності від змін базових показників:
- комерційної діяльності компанії- кількості клієнтів
- продаж на одного клієнта в розрізі товарних або продуктових категорій
- основних виробничих і логістичних показників
- рівня операційних витрат
ОПИС ПРОДУКТУ
Економічна модель компанії - це бізнес-модель відображена в грошах. Побудована вона може бути як в простих таблицях Exel, так і в складних програмах. Головне, щоб вона виконувала своє завдання. А завдання полягає в тому, щоб дати керівнику можливість приймати рішення і розуміти їх вартість для компанії. Вона виконує функцію калькулятора управлінських рішень.
Економічна модель-це не тільки три стандартних фінансових звіту (Прибутки і збитки / P & L, Рух грошей / Cash flow, Баланс), а й оперативні показники компанії (маржинальність, кількість і сегментація клієнтів, сезонність, середній чек і т.д.)
Такі структуровані дані дозволяють побачити як будуть змінюватися показники компанії при зміні того чи іншого параметра. Як зміниться підсумковий результат, якщо ми змінимо наприклад середній чек, або кількість клієнтів, маржу в клієнтському сегменті.
Економічна модель для цього-дуже хороший інструмент, оскільки багато параметрів не мають лінійних залежностей. Тобто, наприклад, збільшення клієнтів в два рази частіше за все НЕ означає двократне зростання прибутку компанії.
Економічна модель пов'язує оперативні показники бізнесу (штуки, кілограми, людино-години, гектари, кількість розробників і.т.д.) з фінансовими показниками. Вона показує як в компанії формуються гроші.
РЕЗУЛЬТАТ
У правильної економічної моделі, де враховані всі основні фінансові та оперативні показники компанії, чітко видно зв'язку - результат / наслідки прийняття рішень. Видно можливості компанії, необхідні ресурси і їх кількість, точки в бізнес-процесі, які можуть ослабнути або місця, на які потрібно сфокусуватися. З її допомогою можна будувати сценарії розвитку ситуації. Спостерігати, як протікають події та яким сценаріям вони відповідають. Планувати фінанси та інші ресурси. Розділяти бюджети операційної та дослідницької / R & D діяльності (часто такі напрямки діяльності змішані в одному бюджеті і немає можливості побачити правильну ситуацію в компанії).